fredag 14 februari 2014

Ett skönare Västerås

Idag bevistade jag stadskärnan för att luncha med nätverket Ett skönare Västerås. På min väg genom Igor blev jag intervjuad om hjärtstartare och fick demonstrera hur man gör. Så ni kan se mig på Tvärsnytt ikväll i min färgglada jacka. Samma jacka som prydde framsidan på Enköpingsposten häromdan då jag manifesterade mot nedskärningar i skolan. 

Egobild med räddningsdocka

Sen gick jag till Global living och träffade Västeråssköningarna. Jag blev tillagd i gruppen på FB utan att veta vad det var för något. Så såg jag att de skulle äta lunch idag och då gick jag dit och kollade vilka de var. Ett par-tre stycken kände jag igen, men det var ingen jag kände. Det visade sig att det är ett nätverk för personer som intresserar sig för normkritik och hållbarhet som Tina Wilhelmsson startade när hon var ny i stan och inte kände någon. Jag kan inte låta bli att imponeras av hennes handlingskraft. Hon fixade hemsida och sociala medier och blev intervjuad i radio som om det redan fanns ett nätverk, fast det bara var hon, som ville träffa folk. Och nu är det ett nätverk som verkligen är levande; massor med idéer och samarbeten blev till bara under denna lunch. Och i morgon ska jag träffa henne igen då hon ska underhålla efter distriktsårskonferensen med VP. 


Egobild med Tina

2 kommentarer:

  1. Men Anna! Vad roligt. Jag råkade trilla över din blogg och hittade det här. Så fint. Vad glad jag blir! Så kul att du kom på lunchen. Modigt av dig att bara trilla in.

    Kram

    SvaraRadera