lördag 11 januari 2014

Garagefynd

Chrille städade garaget idag och bestämde sig för att spola nostalgin och göra sig av med en del grejer. Men först fick vi andra kolla om vi ville ha något.

Han hade en rejäl samling nyckelringar.



Jag hade en sån här sax när jag var liten och har faktiskt tänkt på sista tiden att jag skulle vilja ha en ny. Bananklasen blev jag oerhört förtjust i, den ska jag ha när jag får min första egna bil.  



Det fanns en massa gamla noter som Crilles pappa och farbror hade i sin ungdom. Vad schysst det hade varit att kunna spela flytande, då hade man kunnat spela igenom dem och hittat gamla pärlor. 

Visste inte ens att kossor hade händer

Jag tog några stycken i alla fall. 

Gladast över Ching Ching, ungarna älskar den

Funderar också på denna fina mössa som Maria Montazami verkar ha pimpat. (Obs, använder ordet ironiskt.)



I övrigt har vi haft en oerhört soft dag, hängt hemma hos Berans i fem timmar. Det är skönt att vara i en skärmfri miljö och äta nyttiga vietnamesiska snacks. 

Barn blir så kreativa utan TV.
Här tex en hemgjord piñata, ser exakt ut som ett riktigt tofupaket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar