lördag 16 november 2013

Jag har 12 problem

Nu ska jag ta tag i mitt känsloliv efter att det väl har stått tillbaka en del under de senaste åtta åren eller så. Morsan bidrar med lite pengar (har väl råd men det tar emot) så jag kan gå till Jan Serning som är den bästa jag har hittat. Det fanns en bra kurator på sjukhuset också, men jag har fler issues än bara cancern och hon var inte helt rätt just för mig. 

Inför första besöket skrev jag ner en punktlista över de saker jag vill ta upp. Det blev 12 stycken. Jag tänker inte dela med mig av listan här, mest för att jag inte vill göra er obekväma, men jag tyckte det var lite intressant att se på de första orden på varje punkt. Så dem får ni ta del av:

•Orkar inte...
•Orkar inte...
•Orkar inte...
•Orkar inte...
•Oro för...
•Svårt med...
•Saknar...
•Ny...
•Besviken på...
•Längtar efter...
•Hatar...
•Accepterar ej...

Det ni! Det ska väl bli skönt för mig att slippa allt detta. Och för att ni inte ska bli oroliga att jag hatar er så är det så klart VÄRLDEN jag hatar i mina mörka stunder pga svält, krig, barn som far illa etc. 

Bara att prata med Jan Serning är välgörande för mig eftersom jag känner att han förstår mig och är smart. Men vi kom även fram till lite grejer. Av listan att döma kan man ju tro att det är orken som är problemet och att jag behöver vila. Men han tyckte att mitt största problem är att jag tar för mycket hänsyn till andras känslor (lägger mycket energi på att försöka i alla fall) och att jag behöver mycket bekräftelse från folk för att tro att de gillar mig. Så om ni tycker att jag hädanefter är lite elak och påstridig så försöker jag bara vara normal. 

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar