fredag 1 november 2013

Grundligt firad Halloween

Nu tror jag att Halloweenfirandet är över för i år, det blir mer och roligare för varje gång.

Det hela började förra helgen med att jag planerade med min ständiga sidekick, en granntjej som vi kan kalla Tuva eftersom jag inte vet om hon får vara med här. Varenda år dyker hon upp här och undrar hur vi ska skrämma småbarnen den här gången. I år fick hon kliva fram och ta en huvudroll, häxan själv.

"Tuva" förklädd till oigennkänlighet.
Chrilletrollet


Plotten var att den gamla häxan är bortkörd från kungariket av Drottningen, som deltog förra året. Nu har dock en ny häxa dykt upp som är snäll och vill bjuda på fest. När barnen kommer dit (till vårt gamla magasin) är dock efterrätten borta och den enda ledtråden är en tråd som verkar ha fastnat och som leder till jordkällaren; trollets håla. När de kommer dit visar det sig att trollet bara snott godsakerna för att han inte var bjuden på festen, och allt slutar lyckligt. Här ser ni efterrätten:
 
Finger-kex inbakade i marsipan.
Jello med godis i och en lampa under.
 
Sen hade vi pub i magasinet, tyvärr var det för mörkt för att fota. Jag hade gjort ett sånghäfte med barn- och vuxenlåtar. Det var svårt att hitta vuxenlåtar på temat, jag var mycket osäker på om de jag hade skulle funka som allsånger. Men både tex Thriller och Poison funkade oväntat bra med gitarr och unison grannkör. I put a spell on you gick sådär, alla ylade lite i olika takt. Den mest lättsjungna var Bad moon rising. Sen hade jag googlat fram en låt som hette Spöken av Lars Winnerbäck som ingen kunde men som gick bra ändå pga monotonin i melodin.
 
I går hade vi en heldag med Mona och barnen. Vi såg en superfin teater och bakade läskiga cupcakes med sugarpaste.
 
Ted skapar
Jacksons
 
Några av mina
 
Det var ju riktiga Halloween så på kvällen gick de runt och sa Buseligodis. Alice med Mimmi och de andra här hemma. De som inte gav dem godis fick i morse ett kort i sin brevlåda där det stod "Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu din snåljåp!"

Så här fint var det utanför vår dörr
 
 
 
Rex som vampyr och Jackson som skelett
Grannbarn äter godis genom ögat

 Det enda som fattades var att jag själv fick klä ut mig och vuxenfesta på stan. Nästa år kanske?






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar