lördag 29 juni 2013

Västerås Pride!

Idag var det prideparad och jag skulle ansiktsmåla i tältet innan. Tyvärr vaknade jag och kände mig riktigt förkyld, men jag släpade mig ner ändå efter diverse medikamenter. Jag hade provmålat i går


men jag var ändå nervös. Men det var kul och folk verkade nöjda. Själv var jag mest nöjd med att någon hoppade på min idé om regnbågsmustasch med pipskägg.



I paraden var det många vänsterpartister och även...

Jonas Sjöstedt

Trogna bloggläsare anar vad som kommer härnäst. 

Egobild med Sjöstedt!
Men den blev inte så bra, någon hjälpte mig att ta en bättre. 

Det blir nåt att visa barnbarnen!
Det var roligt att gå i tåget även om jag saknade musik. I Stockholm är ju volymen outhärdlig, jag vet inte om det var därför de var försiktiga med ljudet, men jag hoppas att det blir mer till nästa år. Sen tycker jag att vi kunde bjuda på mer även visuellt, det var ju många som tittade och har man varit och sett paraden i Stockholm så förväntar man sig något kul att se på. Om vi bara till exempel hade varit rödklädda med regnbågsmustascher allihop hade det varit mycket roligare. Fast min dröm är att till nästa år hitta en flakmoped och två flator så jag kan ha min egen flatmoppe.

Så länge paraden fortgick var jag rätt pigg och glad. 


Men nu är det soffan som gäller. 


2 kommentarer:

  1. Regnbags-Pipskagget regerar! Puss Karnisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan måla regnbågspipskägg på dig varje dag när du kommer! Puss!!!

      Radera