lördag 8 juni 2013

Emilias student!

Igår var en mysig dag. Vi firade att Emilia tog studenten! Den började dock lite stressigt med att jag glömde bort att jag måste tänka på att vara i god tid och parkera, det är inte bara köra man ska lära sig utan även vuxenansvar mm. Jag lämnade av barnen hos mamma vid biblioteket och parkerade i Punkt. Kutade därefter till Rudbeck och kom i tid. 

Det blev en del väntan förstås.
Det kändes bra att Emilia, som är det sista av mina fem syskon som tar studenten, precis som jag har gått Rudbeck. Det var fint att stå på samma ställe där jag, som var den första studenten i barnaskaran, stod för arton år sedan. Lilla Milisen var rörd och gråtmild när hon kom springande och det blev kramkalas förstås.

Familjen Hedberg

Lina och Micke var där
Det är inte mycket mer att säga om dagen förutom att det var najs, den avlöpte som studentuppvaktningar brukar. Först kolla på flak, jag tycker det är kul att dansa och vinka och skrika grattis till alla som åker förbi. Det är kul med tanke på att jag själv mest stod och suckade och skakade på huvudet tillsammans med Lotta på mitt eget studentflak.

Emilia står inte och suckar minsann

Jag hade sett fram emot att äta buffémat och bara sitta och lata mig och snicksnacka med olika folk och så blev det. Åh vad jag gillar sånt!

Prata med folk!

Alex stilig med fluga

Nu ska det bli spännande att se vad Emilia tar sig för. Vad det än blir så kommer hon att göra det på ett fantastiskt sätt eftersom hon är en fantastisk unge. Varje gång man pratar med henne bara häpnar men över hur klok, rolig och snäll hon är. Älskar dig Milisen!

5 kommentarer:

  1. Härliga Emilia på flaket!
    Ja, det var en fantastisk dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannerligen. Jag fick jobba lite för att få bilden, men det var det värt!

      Radera
  2. Vilken härlig blogg Anna!! Mycket bra och klok läsning. Och vilka fina studentbilder =) Kramar

    SvaraRadera
  3. Kan detta vara Lisa Lannefors som skriver till mig! Starkt jobbat av familjen Lannefors i så fall med kommenterandet! Tack så mycket för berömmet! Tittade lite på din blogg under studentminglet, den var fin! Ska ta och läsa lite till.

    SvaraRadera
  4. Såg detta inlägg nu. Vad fint skrivet! Tycker att du är fantastisk! Puss /Milis

    SvaraRadera