måndag 17 juni 2013

Den riktiga sista dagen


Nu ska jag berätta hur jag spenderade min sista ensamma dag. För att vara lite rebellisk mot min mellanstadielärare Leila ska jag börja alla stycken med "Och sen".

Först (man kan inte börja det här stycket med "och sen" fattar ni väl) åkte jag med Alice till sjukhuset, och där gjorde vi rekordtid. Ibland får man vänta ett bra tag och hade det hänt idag hade jag blivit irriterad.

Och sen lämnade jag Alice på dagis, sista dagisdagen någonsin. 

Och sen gick jag hem och städade lite i vårt nya fina kök. Jag tycker det är fint redan fast det inte är målat och kaklat. 



Och sen lagade jag mat, passade på att laga falafel med broccoli som barnen inte gillar. 



Och sen åt jag maten framför Netflix, försökte hitta någon rolig stand up men tittade på Magnus Betnér som var jättetråkig. Tips emottages tacksamt. 

Och sen åkte jag och tränade, sista dagen på mitt dagkort på Apalby. Jag körde crosstrainer och cirkelgymmet. Nu måste jag hitta på hur jag ska träna i fortsättningen. Det vore kul med en träningskompis också. 

Och sen bastade jag men jag hade glömt både handduk och ren tröja. Jag försökte då tvätta tischan endast under armarna och torka den i bastun. Det gick sådär och var dessutom förbjudet enligt de mycket strikta basturegler som råder där. Det är förbjudet att äta frukt, torka kläder och prata eller skratta högljutt, samt att det är påbjudet att sitta på handduk. Så där bröt jag mot både andra och tredje budordet samt att jag inte satt på handduk utan på mina träningsbyxor.

Jag kände mig som ett badass 

Och sen åkte jag och handlade på ICA Maxi. Utflyktsmat inför morgondagens resa till Astrid Lindgrens värld, ostbricka till förskolepersonalen och grillmat till kvällens grannhygge. 

Och sen hämtade jag dessa två gökar på dagis för sista gången. 

Såhär ville de åka, för det hade de sett nån göra på studenten.

Farväl Förskolan Åkesta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar