söndag 10 mars 2013

Tom Tits-besök och utekväll

Igår morse ringde det när jag låg och sov. Det var Lina som undrade hur långt vi hade kommit på vägen till Södertälje. Vi hällde i barnen varsitt glas yoghurt och hoppade in i bilen. Frukost blev det på McDonald's och vi lyckades komma till Tom Tits till tolv. Där åt vi lunch och sprang runt.

Här är lite bilder från det:

Jag var tvungen att betala Alice för att ställa upp på denna bild
av henne hållandes tvillingfoster tillsammans med sin bror.
 Men jag prutade ner det från 100 kr till 16.

Kul att träffa Lina och Micke!
Och även Anders som inte är med på denna bild.


Hjälp, hon drunknar!

Jag och Alice framför en spejsig vägg.
 Under dagen fick jag ett sms av en kollega som undrade om jag ville följa med och titta på hennes bror som skulle spela med sitt coverband Skream på Harrys. Jag gillar ju att dansa, men jag var inte säker på att jag skulle palla efter att ha övningskört fram och tillbaks till Södertälje. Men när jag kom hem så var jag fortfarande pigg pga försovningen, så jag cyklade hem till henne efter halva melodifestivalen. Det var jättemysigt med lite hederligt tjejsnack och vindrickande. Jag är glad för att jag har börjat umgås med henne efter att ha känt henne via jobbet ett tag. Hon är min handledare, så jag har inte föreslagit något trots att jag tycker att vi har klickat. Det hade varit lite som att fråga sin terapeut om man ska gå och fika. Det är ju liksom hennes jobb att vara snäll mot mig.

Vid elva gick vi ut, och det var riktigt kul även om Harrys kanske inte är mitt rätta element. Brorsan och den andra sångaren hade imponerande scenpersonligheter och det var dansvänligt. Vid ett cyklade jag hem.

Idag är jag väldigt, väldigt trött. Men låt inte det avskräcka er från att ta med mig ut, jag ska nog vänja mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar