onsdag 6 mars 2013

På besök i skolan

I dag var jag med Rex i skolan hela dagen. Det var första gången jag var med i skolan, och det är inte mycket att säga om det, förutom att jag hade en bra magkänsla när vi gick därifrån. Stolt över min son som är både snäll och duktig och trygg med att jag lämnar honom i en bra miljö.

Ett specialomnämnande ska dock fritidspedagogen få för det lilla tal hon höll innan barnen gick hem. Det hade varit lite bråk i kapprummet och när hon pratade om det la hon tonvikten på att alla barn har rätt att bestämma över sin kropp och vem som ska röra den. Det brukar jag också göra, och jag uppmanar alla att formulera sig så när man pratar om fysiska konflikter. Alltså i stället för att säga att man inte får slåss, tjata om rätten till sin egen kropp.

Vi delade också ut inbjudningar till Rex cirkuskalas som hela klassen är bjuden på. Det blev stor entusiasm och alla började prata om vad de ska vara utklädda till. Jag ska prova ett nytt koncept, och det kan nog bli riktigt kul. Blir det bra berättar jag, annars får det falla i glömska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar