söndag 10 mars 2013

På Akademiska sjukhuset

Minnena från Akademiska sjukhuset i Uppsala är lite huller om buller och det är nog ingen idé att försöka få någon kronologi i det hela. Så jag tänkte lista de starkaste minnena här och sen ta ett inlägg för varje. Ingen inbördes ordning alltså:

När vi kom dit

Kvinnan som hade förlorat två barn och var på väg att förlora sitt tredje, och andra föräldrar

När Alice låg på intensiven och de inte var säkra på att hon skulle överleva

När jag skulle meddela folk

När vi hade ett litet kalas

Lekterapin och pysselstunden

Hur själva avdelningen såg ut

När jag spelade gitarr

Olika personal

Behandlingsscemat

Kostnojan

När jag var med Karna på stan

Nu kommer jag inte på mer, men man kan notera att det inte handlar så mycket om Alice och hur hon mår och reagerar. Jag var nog ganska känslomässigt avstängd eftersom det var för hemskt och man var i någon slags chock. Jag vet att vi förstås var helt fokuserade på henne, men de tydligast minnena är typ föremål och små scenarier av typ hur någon bäddar sängen. Intressant det där med det mänskliga psyket. Får se om det kommer fram fler minnen nu när jag håller på och skriver om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar