fredag 1 februari 2013

Tillbaks på jobbet

Nu har jag haft veckans lektion och är nästan lika trött som om jag jobbat en hel vecka. Jag blir så ledsen av att komma tillbaks och se hur det är ställt. Allt är nedskuret och alla stressar omkring. Till mina 70 minuter har jag en halvtimmas planering. Blockflöjtsboken som jag hade köpt innan min frånvaro var borta så jag letade lite. Hittade den inte så jag försökte hitta ISBN-numret och skriva på en lapp. När jag var klar hade det gått en halvtimma. Tur att jag inte haft någon ambition att hålla mig inom arbetstiden denna termin. Slutade med att jag cyklade ner på stan och köpte en blockflöjtsbok för egna pengar.

Skulle gärna klaga mer på jobbet, men det går inte utan att lämna ut andra människor eller ge ett dåligt intryck av skolan som inte är sämre än andra skolor. Men jag är SÅ trött på att alltid få göra ett halvdant jobb. Så det ska i alla fall bli kul att kunna ägna en vecka åt att planera varje lektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar