lördag 5 januari 2013

Mufflonfåret

Ja, jag är ett mufflonfår. Vad är det för kul med det?

När jag pluggat till körkortet är det roligaste som stått i teoriboken följande:

Olyckor du ska anmäla

Enligt jaktförordningen, 40 §, måste du markera platsen och meddela polisen om du krockar med något av följande djur:
  • björn
  • varg
  • järv
  • lo
  • älg
  • hjort
  • rådjur
  • örn
  • utter 
  • vildsvin
  • mufflonfår
Vad 17 är ett mufflonfår? Tänk om man får en bild på teoriprovet av fyra olika får och måste identifiera vilket som är mufflon! Och tänk om man kör på ett får. Man får ringa polisen och försöka beskriva fåret. Undrar hur många gånger det har hänt? -Hallå, konstapeln, jag har kört på ett får här, och det värsta är att jag är inte säker på om det är mufflon! -Allright, vi får komma ut och kolla, stanna där ni är. 

Men nu har jag googlat på sagda får, och som ni ser verkar de vara ganska lätta att identifiera. För övrigt kom detta inlägg till därför att jag hade tagit en bild på den tomma sjukhuskorridoren där jag sitter och ugglar i väntan på att ge medicin och få lägga mig. Men av någon anledning så tar det jättelång tid innan bilderna man tar visar sig i fönstret med bilder man kan välja bland. Men där fanns ett mufflonfår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar