onsdag 23 januari 2013

Jag ska börja jobba

Pratade med en kollega igår och det bestämdes att jag ska börja jobba nästa vecka. Skulle gissa att jag slår rekord i att jobba lite, en lektion i veckan ska jag ha. Det blir musik i min gamla klass som jag plötsligt lämnade efter en termin i ettan. De går i trean nu.

Tanken var egentligen att jag skulle jobbat en dag i veckan, men eftersom det aldrig blev någon kontinuitet i Alice dagisnärvaro så insåg jag att det inte gick. Jag är i alla fall nöjd med att få komma dit och fika och hålla mig a jour samtidigt som jag håller liv i mina yrkeskunskaper. Kommer dit klockan halv tio på fredag, är med på fredagsfikat, har min lektion, reflekterar över den, åker hem och ägnar en vecka till att förbereda nästa lektion. Känns ultimat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar