onsdag 30 januari 2013

Har ritat fiskporr

Genusfotografen Tomas Gunnarsson har i sin blogg skämtsamt kritiserat den danska fisketidningen Fisk og fri för dess pinuppflickor med döda fiskar som de har haft i varje nummer. Det blev viralt och uppmärksammat och Fisk och fri skickade en räkning för att han hade deras bilder på sin blogg. Tydligen är det lagligt att publicera bilder i syfte att kritisera i tryckta medier, men inte på internet. Så han har tagit bort bilderna och skrivit en debattartikel i Aftonbladet. 

För att inlägget inte ska bli tråkigt har han bett sina läsare att göra illustrationer i stället för fotona, och det har jag ägnat mig åt idag. Det var länge sen jag var kreativ så jag vågade inte hoppa på direkt, men när jag såg att den stackars krokodilen inte blivit avbildad än så slog jag till. Jag tyckte att det var en fin bild egentligen och att kommentarerna på bloggen var så roliga att jag inte ville förta dem, så jag gjorde den ganska lik originalet. Några av de andra kommer nog att vara bra mycket mer fantasifulla roliga i sig. Hoppas att bilden kommer med på fredag! Här är den:

Hashtaggen var fiskporr, men medger att detta är mer reptilerotik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar